P.D.R.

Materiál pro karoserie prochází tepelnými úpravami a jsou do něj přidávány prvky, které určují jeho speciální vlastnosti. Celá karoserie je pak povrchově ošetřena antikorozními a ochrannými prostředky, které zaručují její dlouhodobou životnost.

Klasická metoda oprav:

Klasická metoda opravy plechů karoserie se skládá mimo jiné ze zbroušení povrchu a z navařování různých přípravků pro vyrovnání plechu. Tím dochází k narušení výše uvedených originálních úprav povrchu karoserie. Kvůli této technologii není nový povrch již tak kvalitní, zejména jeho protikorozní úprava. Stárnutí barvy se projeví rozdílným odstínem proti originálnímu laku.
Příklad cenové kalkulace opravy blatníku:
Klempířská práce 800 Kč
Demontáž, montáž 600 Kč
Nový lak 3.500 Kč
Cena celkem 4.900 Kč doba trvání opravy: 1 týden

PDR metoda:

Zkratka PDR se dá přeložit jako „Opravy deformací karoserie bez narušení laku“. To znamená, že jde o metodu, kdy nedochází k žádnému narušení povrchu, ochranných vrstev ani vlastností materiálu.
Podle potřeby se nejdříve použijí k vytažení promáčkliny do původního tvaru plastové přísavky s tavným lepidlem a kladivo se zpětným rázem. Pak se pomocí pák a háků z ušlechtilé oceli vytlačí mikrodůlky zbylé prolákliny. Speciálními trny se zaklepou vystouplé body, celé místo se nakonec přebrousí pastou a vyleští.
Na karoserii tedy zůstává původní lak a odpadají problémy s rozdílným stárnutím barvy a se změnou odstínu. Vůz po opravě neztrácí na hodnotě.
Příklad cenové kalkulace opravy blatníku:
Cena celkem 1.200 – 1.800 Kč doba trvání opravy: 1 den
Oproti klasické opravě je metoda PDR levnější cca o 30–70 %


Orientační ceny nových dílů včetně jejich výměny v servisu Škoda

  blatník kapota dveře pátý dveře
Octavia kombi 11 000 16 000 21 000 25 500
Fabia kombi 10 000 14 000 19 500 22 000
Rapid 11 000 14 000 18 000 23 000
Superb kombi 12 500 20 000 23 500 26 500
Citigo 9 000 12 500 16 500 21 000
Roomster 9 500 13 000 18 500 22 000
Yeti 11 500 17 000 22 000 24 000